Saturday 20 April 2013

pelancung-swiss-diperkosa-8-lelaki-di India



New Delhi, - Lagi-lagi kes pemerkosaan oleh sekelompok lelakidi India terjadi. Kali ini mangsanya adalah seorang warga Swiss dan kejinya lagi, korban diperkosa di depan suaminya.
Seperti diberitakan oleh AFP,  17/3/2013 , sepasang pelancung warganegara Swiss melakukan perjalanan percutian ke wilayah Madhya Pradesh. Ketika pasangan itu berkemah, mereka diserang oleh sekitar 8 orang lelaki. Pelaku memperkosa wanita dan merompak barang milik pelancung tersebut.
Menurut keterangan polis  setempat, setelah serangan itu, korban yang berusia sekitar 40 tahun itu menjalani pemeriksaan perubatan di sebuah rumah sakit di kota Gwalior.
"Mangsa dan suaminya telah berangkat ke Delhi, kerana tidak perlu baginya untuk tinggal di rumah sakit di sini," kata pejabat polis  setempat, UC Shadangi.
"Kami menahan 20 orang dalam semalam untuk soalsiasat dan terus menyelidiki kes ini," imbuhnya.
Shadangi mengatakan, polis  telah menghubungi petugas kedutaan Swiss. Pasangan itu tiba di Mumbai bulan lalu setelah mengunjungi Iran dan mulai percutian berbasikal di seluruh India. Keduanya saat itu hendak menuju ke kawasan wisata popular di Madhya Pradesh.
"Tujuan mereka ke pusat pelancungan Agra, setelah dari monumen Taj Mahal di India utara ketika mereka berhenti untuk  camping untuk malam di daerah, di pedesaan hutan," jelasnya.

No comments:

Post a Comment